Toinen yövuoro, lähes edellisen toisinto. Kyytejä suunnilleen 1/tunti vauhtia. Ois pitänyt olla kuuteen asti, mutta viideltä väsytti jo niin armottomasti, että auto piti viedä talliin ja itse kotiin tätä kirjottaan ja kohta nukkuun. Seuraava tuuri alkaa vasta puoleltaöin, joten tässä on koko päivä aikaa koisata ja kerätä energiaa .

Taksinkuljettajan työ on yksinäistä hommaa. Vaikka asiakkaita kyydissä välillä onkin suurimman osan työajasta olet pelti/lasitoimistossasi yksin. Työkavereita tapaa taksitolpalla kyytejä odotellessa. Harvakseen kun käy ajelemassa huomaa, että kuskit on taas uusiutunut. Kuljettajakursseja järjestetään Oulussakin pari kertaa vuodessa, ilmeisesti useita kymmeniä osanottajia kullakin kurssilla. Kurssilaisista suurin osa käy hommaa kokeilemassa, vakituisesti jää ajamaan ehkä 10-20 %. Loput tympääntyvät nopeasti epäinhimmillisiin säännöllisen epäsäännöllisiin työaikoihin, pieniin tuntipalkkoihin, yöllisiin humalaisiin ym. ammatin varjopuoliin. On taksikuskin työssä hyviäkin puolia, itsenäinen, vaihteleva työ. Kyytiläiset voi saman työvuoron aikana vaihdella kaupungin pahimmasta pultsarista ministeriin.

Nyt nukkumaan.

0 comments:

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP